Vintergryning

4/02/2012 07:20:00 em jojo 2 Comments


Okej, riktigt så här rosa kanske inte en vintergryning är, men det passar så bra in med mina sjalsnamn. Fast det är klart, om jag stickar en grön sjal, vad ska jag ha för himmelskt namn på den liksom? Så det är kanske dags att gå vidare i namnbiten. Någon som har ett annat förslag för denna?

Den här sjalen ska jag nog lyckas skriva ner mönstret på förresten. Även om jag har utgått från ett mönster så är det väldigt modifierat, bland annat med ökningar och struktur. Och kanten är min egen. Hur mycket måste ett mönster ändras för att man ska få räkna det som sitt? Många frågor idag. Nu ska jag nysta garn.






2 kommentarer:

carola t sa...

Är väl klart du kan fortsätta med de himmelska namnen!! Är man som jag boendes uppe i norra norrland så är man van att se himlen lysa grön under vinternätter. Det är ju då norrskenet spelar! Och den vanligaste färgen på norrsken är just grön, även om det ibland kan gå mot lila och röda toner också... =)

Superfin sjal förresten! Ser härligt varm och gosig ut, men samtidigt tunn.
Har också funderat över hur mycket man behöver ändra för att kunna räkna ett mönster som sitt eget.. Ska bli intressant och se om du får något svar.

Kram!!

Lena Nordin sa...

Superfin sjal! Volangkanten gillade jag skarpt!