Julstjärna ut. Boll in.

1/06/2014 06:00:00 em jojo 0 Comments



Sista jullovsdagen idag, och då fick det bli sista julstjärnedagen också, även om det är ett tag kvar till Knut. Fönstret såg så ledset ut utan lampa, och efter ett totalt misslyckat tvåtimmarsförsök med att pärla en lamskärm, så satsade jag istället på pappersbollsvarianten. 

Hittade ett fint, troligtvis handgjort papper i gömmorna, och klippte sedan 20 cirklar på ca 8 cm i diameter. Jag följde de här tydliga instruktionerna. Premiärlimmade med min limpistol (som jag fick förra(!) julen) och oj, vad lättlimmat allting blir. Den sista cirkeln limmade jag inte helt fast, utan fäste med knapplånal för att det ska vara lätt att ta av och ut lampan. Så nu är det mysig i fönstret, trots att julen har åkt ut.

(Julstjärnans lampa hade ett litet skydd som jag lät vara kvar så lampan nuddar aldrig pappersväggarna).

0 kommentarer: