Ugglor och en utmaning!

10/27/2016 09:06:00 fm jojo 0 Comments

Jaha, nu har jag definitivt snöat in på det här med att sticka mönster! Det är så spännande att se hur mönstret växer fram, så det blir hela tiden "bara ett varv till". Ugglor är gulliga och just nu är färgkombinationen grått-vit-gult min favoritkombo, så de här vantarna är jag väldigt nöjd med!

Jag har inte använt mig av något speciellt vantmönster, det är freestylat som det mesta jag gör, men jag testade iallafall en tumkil till dessa. Själva diagrammet till de söta ugglorna hittade jag först på Pinterest och det ledde mig till den här sidan (klicka). Det är ju tur man inte behöver kunna olika språk för att läsa diagram, då hade det blivit knepigare.

Utmaningen då? Jo, vet ni vad?! Jag har börjat att plugga igen! Nu ska nämligen ytterligare ett ämne läggas till min lärarexamen hade jag tänkt. Och eftersom jag berättar om det här i den här pysselbloggen kanske ni kan gissa vilket ämnet är...?

Känns skojigt som bara den, och med struktur och ordning ska det nog gå att bolla både jobb och plugg. Och förhoppningvis så kommer jag ju ha en massa härliga saker att blogga om under tiden. Hoppas ni hänger med på resan!

0 kommentarer: